واحد سفارشات
این بخش مسئول تهیه، خرید، سفارش، هدیه و مبادله مواد کتابخانه و سفارش کتاب جهت اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، دکتری و ...می باشد. در این بخش ابتدا نسبت به تهیه کاتالوگهای مختلف موضوعی از ناشران معتبر ، همچنین تهیه فهرست ناشران و کتابفروشان،دریافت لیست موجودی اعم از کتب فارسی و لاتین از نمایندگان و کارگزاران ناشرین بین المللی، تهیه کتابشناسی ها، تماس با انجمنها و ناشران، از طریق اینترنت و غیره اقدام نموده و کلیه اطلاعات جمع آوری شده به نمایندگان کمیته کتاب کتابخانه ارسال می شود سپس کتاب انتخاب و خریداری می شود.
مهمترین کارهایی که در این بخش انجام می گیرد به شرح زیر است:
- نیاز سنجی در خصوص منابع مورد نیاز اعضای هیات علمی ، دانشجویان، پژوهشگران و محققان
- سفارش کتابهای انتخاب شده
- نگهداری سوابق کتابهای سفارش شده یا دریافت شده
- ثبت منابع دریافتی به کتابخانه و انجام امور مربوط به قبض انبار و ارسال به فهرست نویسی
- انجام کلیه امور مالی مربوط به سفارش و بررسی قراردادها و تسویه حسابهای نهایی با آنها
- کسب مجوز و اقدام برای پرداخت پیش فاکتورها
- دریافت و بررسی کتابهای سفارش شده
- پیگیری تاخیر در سفارشهای انجام شده
- تهیه و تامین نرم افزارهای مورد نیاز مراجعان به کتابخانه
- شرکت در نمایشگاههای کتاب برگزار شده در کشور و خرید بر اساس درخواستهای رسیده
- برگزاری نمایشگاههای کتاب داخل دانشگاه